Zapobieganie kontuzjom i mikrourazomW świecie profesjonalnego sportu każda najmniejsza kontuzja czy nawet mikrouraz, są w stanie skutecznie przerwać lub utrudnić cały proces treningowy. W życiu zawodowca przygotowującego się do sezonu i w trakcie niego, każdy dzień i każda godzina, łącznie z treningiem, jedzeniem i regeneracją, są rozpisane i zaplanowane.

Urazy i ich regeneracja to naturalny element pracy, który wszystkie kluby i reprezentacje starają się jednak za wszelką cenę wyeliminować. Odpowiednie wzmacnianie ciała tam, gdzie jest ono najsłabsze – poprzez odpowiednie metody treningowe, właściwe masaże wzmacniające, ale także leki i dopuszczalne metody operacyjne – to podstawa.

Wyposażenie zawodnika

Równie ważne w praktycznie każdej dyscyplinie sportu jest także odpowiednie wyposażenie zawodnika – stosowanie tejpów, blokad, pasów i innych rozwiązań pozwalających na wzmocnienie stawów czy kręgosłupa zawodnika, jest regulowane przez każdą federację, ale dopuszczalne w granicach rozsądku. Stosowanie odpowiedniego obuwia także w sposób diametralny zwiększa stabilność układu podłoże-stopa-noga i zabezpiecza nogę biegacza przed urazami. Najzdrowsze produkty są to produkty organiczne a rabarbar i przepisy na niego znajdziesz na rodzinazdrowia.pl

Amatorzy sportu

Zupełnie inaczej ma się sytuacja w przypadku całkowitych amatorów, którzy niejednokrotnie kontuzji doznają poniekąd na własne życzenie – nie rozgrzewając się chociażby, lub rozciągając się w sposób zdecydowanie niedostateczny. Zawodowiec wie, jak ważna dla całego jego ciała jest długa i odpowiednia rozgrzewka, rozciągnięcie i rozruszanie wszystkich mięśni biorących udział w wysiłku, stawów i ścięgien. Nierozsądne jest nie tylko wychodzenie na trening bez odpowiedniej rozgrzewki i w niekompletnym stroju – zgubne może być również na dłuższą metę nieodpowiednie regenerowanie się po zakończeniu wysiłku. Profesjonaliści wiedzą, jak istotne jest prawidłowe rozciągnięcie się jeszcze bezpośrednio po treningu, o czym amatorzy przeważnie nie pamiętają, lub pamiętać nie chcą. Tym czasem dla samego procesu regeneracji mięśni i innych tkanek miękkich, a także dla zniwelowania zakwaszenia mięśni dnia kolejnego, prawidłowe rozciąganie po treningu jest jak najbardziej wskazane.