Osoby znajdujące się w grupie podwyższonego ryzyka powinny oczywiście poddawać się regularnym badaniom pozwalającym na ewentualne wykrycie cukrzycy, oraz bacznie obserwować wszelkie niepokojące zmiany dotyczące ich zdrowia. Mogą być to zmiany stosunkowo niewiele znaczące, ale jeśli powtarzają się dosyć często to mogą być to pierwsze z objawów cukrzycy. Jako, że najskuteczniejsza w walce z cukrzycą i jej skutkami jest prawidłowa dieta, tak więc i w przypadku gdy chodzi o metody przeciwdziałania wystąpieniu tej choroby, także dieta odgrywa spore znacznie.

Odpowiednio dopasowana dieta, może znacznie zmniejszyć ryzyko zachorowania na cukrzycę. Zobaczmy zatem co najlepiej jest jeść, aby nie zachorować. Dodajmy też od razu, że zmniejsza się w tym przypadku Sao ryzyko zachorowania na cukrzyce, nie da się go jednak całkowicie wyeliminować tylko za pomocą samej diety, co jest chyba oczywiste dla każdego. Można stosować dietę zbliżoną do tej, którą stosują faktycznie osoby chore na cukrzycę, przy jednoczesnym uważaniu na ilość spożywanych w ciągu dnia cukrów. Jednym z ważniejszych składników diety powinny być oczywiście orzechy. Stosowanie chociażby migdałów znakomicie powinno wpływać na zmniejszenie ryzyka zachorowania, nawet w przypadku starszych osób, u których ryzyko to jest podwyższone. Jedną z głównych zalet migdałów w tym zakresie jest bez najmniejszego wątpienia to, że wpływają one na szybkie obniżenie cholesterolu LDL w organizmie człowieka. W sporym stopniu też zwiększają one odporność na insulinę, chroniąc przy tym przed najpowszechniejszym typem cukrzycy.

Taka dieta nie uchroni przed cukrzycą, zawsze, jednak takie składniki warto jest włączyć do swojej codziennej diety, zwłaszcza, iż uważa się, że orzechy korzystnie wpływają także na pamięć, czy w sporym stopniu zmniejszają ryzyko zachorowania na Parkinsona czy też alzheimera, chociaż ta właściwość nie została już tak dobrze udowodniona, jak wspomniane właściwości znacznie zmniejszające ryzyko zachorowania na cukrzycę.