Kiedy na wiosnę zaczyna tylko robić się cieplej wiele osób zaczyna dopiero poważnie myśleć o odchudzaniu. Jest to błąd, dodatkowo tym większy im szybciej chcemy uzyskać od razu zamierzone przez siebie efekty. Można wtedy dosyć szybko się zniechęcić, co spowoduje że odchudzanie zejdzie na dalszy plan, a być może ponownie spróbujemy dopiero za rok. Jeśli już, to dobrze jest posiąść odpowiednią wiedzę już dziś. Ważne jest nie tylko to co się je, ale też o to kiedy zaczynamy się tak naprawdę odchudzać.

Odchudzanie zbyt szybko, czy wtedy gdy na zewnątrz panują stosunkowo wysokie temperatury jest z reguły o wiele mniej efektywne. Dobrze jest odchudzanie i dietę zacząć już zimą, ma to wiele istotnych zalet. Po pierwsze o wiele mniejsza jest wtedy presja czasu. Nie musimy martwić się zbliżającym się urlopem i tym podobnymi sprawami. Powoduje to, że można odchudzać się o wiele zdrowiej na przykład w cyklach tygodniowych, kiedy to podczas jednego cyklu tracić będzie się rozsądną ilość zbędnych kilogramów, na przykład jeden czy dwa kilogramy, w zależności jeszcze od tego co sobie założymy. Bardzo dobrze prezentuje się tutaj dieta, której głównym założeniem jest codzienna dawka 1200 kalorii. Nie jest to ani dużo, ani też za mało.

W zimie zapotrzebowanie na kalorie jest trochę większe, ale działać będzie to na korzyść odchudzającej się osoby. Sporo energii zużywa się w tym okresie bowiem na ogrzewanie swojego organizmu, tak więc nawet przy braku regularnych i systematycznych ćwiczeń, osoba stosująca taką dietę będzie się dosyć szybko odchudzać. Posiłki można zaplanować w taki sposób, aby dostarczać swojemu organizmowi wszelkich niezbędnych składników odżywczych. W czasie stosowania diety nie ma jakiś szczególnych obostrzeń odnośne tego jakiego rodzaju dania można stosować, ale należy unikać słodyczy i tłustych posiłków.

Im wcześniej zacznie się takie odchudzanie tym więcej cykli można będzie zastosować i z większą łatwością osiągnąć zamierzony przez siebie efekt w postaci wymarzonej wagi.